Вгору
  • Куди рухається ринок освіти та EDTech
  •  

Сектор EdTech став центром безперервних дебатів: чи можна говорити про повсюдну «цифровізацію» і підвищення доступності освіти або ж це нова «бульбашка» і дистанційна освіта досі не може замінити індивідуальні заняття з викладачем?

За оцінками Education International, ринок освіти в усьому світі оцінюється в п'ять трильйонів доларів з потенціалом зростання до 6-7 трильйонів вже в найближчі кілька років.

Бум освітніх стартапів в світі почався приблизно в 2012 році з залученням перших серйозних венчурних інвестицій такими, як зараз вже здається, «стовпами» Edutech, як Coursera, Udemy і Udacity. У 2015 році стало зрозуміло, що на цьому ринку можна непогано заробити, коли LinkedIn купив Lynda (портал освітніх курсів) за $ 1,5 мільярда, а капіталізація Pluralsight (платформа для навчання професійним навичкам) досягла $ 1 мільярда. Саме в цей період інвестиції в сектор досягли свого максимуму - за 2015 було проінвестовано близько 300 компаній на суму більше $ 2,2 мільярда.

У що ж інвестують мільйони?

Для початку розберемося, що взагалі відбувається в EdTech, куди вкладаються гроші і до чого це призведе. Як це часто буває, найбільш об'ємні інвестиції йдуть в найбільш передбачувані з точки зору заробітку сфери. Іншою, не менш популярною серед інвесторів сферою, є репетиторство і підготовка до тестувань - , очевидно, дуже грошовий ринок, і в той же час відносно легко піддається «цифровізації» і алгоритмізації.

 

Онлайн-навчання - досить розмитий сегмент, що включає в себе навчання всьому і вся. Незважаючи на спірний комерційний успіх MOOC-платформ, інвестори продовжують вкладати в них значні суми, намагаючись знайти нові і незвичайні рішення. Інвестори експериментують як з бізнес-моделями (від покупки курсів або набору курсів і спеціалізацій до підписки на навчання), так і з контентом.

Однією з нестандартних знахідок є, наприклад, проект MasterClass, який надає можливість повчитися у зіркових майстрів своєї справи: акторської майстерності - у Кевіна Спейсі, тенісу - у Серени Вільямс і так далі.

 

Що стосується трендів і перспективних напрямків, які нехай не так очевидно монетизуються, але представляють величезний інтерес на горизонті трьох-п'яти років, то тут зазначимо наступні кілька напрямків.

По-перше, основні надії, пов'язані з EdTech, складаються в персоналізації освіти і адаптивному навчанні. Проблема традиційних освітніх інститутів в тому, що в них закладена універсальна методологія, спрямована на максимально швидке навчання великої кількості людей. В результаті ніхто не потрапляє ідеально під цю методологію, і навчання кожної конкретної людини відбувається не оптимально.

Завдання цифрових технологій - за допомогою алгоритмів, підбору відповідного контенту і підлаштування під здатності кожної людини, максимально ефективно і швидко її навчити. Зараз практично всі топові стартапи так чи інакше говорять про персоналізацію, але найбільш яскравим прикладом є компанія Knewton, що пропонує таку адаптивну платформу для вищих навчальних закладів.

 

По-друге, є явні тенденції до розширення інструментарію освіти. Мова йде не тільки про інтерактивні підручники і просунуті медіаінструменти (планшети, екрани та інше), але також і про імерсивні технології  та додатки доповненої реальності (AR).

Збір коштів від компаній, таких як Labster та Interplay Learning, демонструє інтерес та потенціал до віртуальної реальності (VR) в освіті. Interplay Learning, яке підняло 5,5 мільйонів доларів у 2019 році, забезпечує навчання VR та 3D в першу чергу для торгівлі з вентиляцією та вентиляцією сонячних батарей.

Для них залучення інвестицій у венчурний капітал свідчить про потенціал цієї технології, оскільки розробляється більше додатків для інших професій та кар’єри.

Спираючись на популярність Pokemon Go!, її автор Niantic Labs зібрав 245 мільйонів доларів у 2019 році і також продовжує інвестувати в додатки AR для навчання.

 

Робототехніка не відстає від залучення до навчання, і розробляє інструменти, що нададуть студентам можливості засвоїти STEM та навички кодування. Інші продукти, такі як Roybi, використовують роботів та штучний інтелект, щоб допомогти в навчанні та оволодінні мовою в ранньому віці. Ще одна компанія, яка прагне вирішити проблеми з витратами та обладнанням у підтримці флоту навчальних роботів у школі, - це Robotify, яка викладає кодування та робототехніку у віртуальних умовах.

 

Edtech - це велика та різноманітна галузь, що має велику кількість можливостей упродовж життєвого циклу бізнесу, хоча поточні ризики (регулювання, цикли фінансування, конкуренція) повинні залишатися першочерговими для інвесторів. Успіхи в навчанні в інтернеті та нових технологіях продовжуватимуть покращувати результати навчання. Зрештою, найкращі компанії, інвестори та імпактори в цьому просторі будуть ті, хто поставить студента в центр. Пошук шляхів скорочення витрат, надання якісної педагогіки та демонстрація вражаючих результатів виявляться довготерміновими переможцями у міру зростання та дозрівання ринку EdTech.

  • fb
  • yt
(044) 450-64-90
бульвар академіка Вернадського, 16 В
Visa / MasterCard