Вгору
  • «Унікальний тригер для розвитку»: як змінюється EdTech-ринок через пандемію
  •  

Для ринку онлайн-освіти ізоляція зіграла роль потужного каталізатора: навчальні платформи ледве впоралися з напливом користувачів, а ЗМІ наводнили статті про перспективи дистанційного навчання після закінчення пандемії.

Коронакриза стала унікальним тригером для бурхливого розвитку EdTech-індустрії - до кінця року, місткість ринку може скласти близько 1 млрд дол. Джерелами зростання будуть гравці на ринку додаткової освіти школярів і додаткової професійної освіти.

Є ймовірність, що корпоративні клієнти і державні освітні організації скоротять витрати в цій сфері, хоч це і не можна назвати далекоглядним рішенням - в кризові часи компаніям і ВНЗ треба ще більше інвестувати в корпоративне навчання і нові освітні технології.

Люди можуть звикнути до всього, але все ще залишається багато питань до організаторів онлайн-навчання. Тут і ненадійна інфраструктура, і архаїчні нормативи, і неякісний контент, і слабка методична підтримка.

EdTech-компаніям можна рекомендувати не чекати подарунків від держави, а самостійно привести себе до ладу.

Є проблеми і в освітніх організаціях. Створенню нового та цікавого освітнього середовища заважають архаїчні погляди керівників - відсутність сучасного освітнього досвіду не дають їм йти в ногу з часом.

Існує декілька тенденцій розвитку EdTech-ринку.

У шкільній та вузівській освіті зростатиме модель змішаного навчання. І це чудово - за цим форматом майбутнє.

У корпоративному навчанні та додатковій освіті офлайн частка буде скорочуватися за рахунок зростання пропозицій онлайн-курсів. Саме курсів, а не вебінарів.

Структура ринку після пандемії істотно змінюється. У короткостроковій перспективі виграють великі платформи і сервіси, у яких є кілька каналів комунікації і велика база користувачів.

У найскладнішому становищі опиняться гравці сегменту корпоративного навчання і

організації, які працюють із зарубіжними ринками, - їхні доходи скоротяться.

У середньостроковій перспективі можуть виграти EdTech-компанії та інші провайдери професійної освіти (наприклад, ВНЗ) - рецесія в економіці зазвичай викликає зростання програм перепідготовки в бізнес-освіті і на ринку нових спеціальностей. Вже з березня такі компанії, як Coursera, Skillbox, Skillfactory демонструють стійке зростання в 40-60%. Тому тим ВНЗ, які реагують на запити ринку з десятирічною затримкою, варто прокидатися вже зараз.

Довгостроковий прогноз залежить від того, за якою моделлю відновлення піде наша економіка:

  • затяжна L-образна;
  • тривала W-образна;
  • швидка V-образна.

При розвитку останнього, найбільш сприятливого, сценарію проникнення цифрових технологій і EdTech-компаній в формальну освіту буде швидким і держава буде активно інвестувати в змішану модель навчання.

Поки що самоізоляція позитивно позначилася на EdTech-проектах.

Зростає інтенсивність навчання і трафік на сайтах для корпоративних учнів - показники зросли майже в два з половиною рази. Здається, таке зростання пов'язане з тим, що дорослі теж хочуть провести час з користю і прокачати свої знання.

За нашими даними, за останній час в два рази зросла кількість вчителів, які бажають вести індивідуальні уроки. Введення карантину сприяло усвідомленню того, що онлайн-школи дають можливість заробляти, не виходячи з дому, і прокачати навик дистанційного викладання. Пандемія серйозно вплинула і на шкільну освіту.

За кількістю звернень можна судити, що проблема з переходом на дистанційне навчання дуже серйозна - батьки не розуміють, як їх дітям не відстати в навчанні, а вчителі та учні виявилися не готовими до раптового переходу в онлайн-режим.

Зміни торкнулися багатьох: вся економіка потрапила в зону жорстокої волатильності. Ніхто не знає, що буде з EdTech-індустрією. Освіта в кризу завжди зростає, але падіння платоспроможності клієнтів - перешкода для розвитку. Залишається тільки спостерігати, як ці дві тенденції будуть впливати один на одного.

В одному ми впевнені точно: пережити пандемію зможуть тільки проекти, які вчасно пристосувалися.

Цієї весни учням шкіл і вузів довелося екстрено переходити в онлайн, але з аудиторією додаткової освіти таких різких змін не відбулося - тому сильних відхилень від прогнозованого зростання користувачів або фінансових показників не було видно. Студенти дійсно стали більше часу приділяти навчанню, активність зросла в півтора рази.

Найважливішим в цей період було - зберегти швидкість і якість персонального зворотнього зв'язку в програмах і продовжити зйомки нових.

Багато компаній почали розглядати нові для себе формати роботи: наприклад, опрацьовувати колаборації з ВНЗ, які під час карантину зіткнулися з серйозними труднощами, і запустили пілотний проект зі школярами.

Більше тисячі учнів 9-11 класів отримали доступ до курсів за професіями в маркетингу, дизайні та програмуванні.

побудовані на реальних завданнях і кейсах, дозволить їм вже з 18 років працювати і бути затребуваними фахівцями.

У 2020 можна чекати дворазового зростання ринку EdTech, оскільки через пандемію індустрія сильно прискорила свій розвиток.

Епідемія дала всій галузі потужний імпульс: індустрія виросла не тільки кількісно, ??але і якісно. Всім учасникам довелося екстрено створювати нові продукти і модернізувати рішення. Це призвело до того, що рівень EdTech-проектів помітно зріс, гравці приділяють особливу увагу якості своїх продуктів і сервісів - інакше є ризик втратити аудиторію.

EdTech вже зробив величезний ривок вперед: з переходом на дистанційний формат з'явилися нові продукти і гравці, в рази розширилася аудиторія - і це все не може не відбитися на обсязі ринку. До кінця року він майже напевно буде вище прогнозованого.

Очікується, що процес навчання стане більш технологічним, а онлайн-формат ще міцніше увійде в життя школярів і студентів. Офлайн, зрозуміло, нікуди не дінеться - принаймні, в найближчі роки повноцінну освіту неможливо уявити без живого спілкування.

  • Інші події
  •  
  • fb
  • yt
  • tt
(044) 334-53-04
бульвар академіка Вернадського, 16 В
Visa / MasterCard